piątek, 24 stycznia 2014

Człowieczeństwo, tak znikome jest...

Ludzie w tych czasach, co raz mniej zachowują się, jak na ludzi przystało. Jak powinniśmy się zachowywać?
Żyć wspólnie, wspierać się, pomagać sobie... Niezależnie od tego, czy się znamy, czy też nie, to jednak wszyscy jesteśmy ludźmi. Każdy z nas jest inny, a jednak łączy nas prawie wszystko :) Ależ nie.. my oczywiście wielcy panowie życia, musimy pokazać wszystkim, że to właśnie JA jestem najlepszy, to JA muszę być szczęśliwy, to MI należy się szacunek... a co z innymi? Oni się nie liczą? Czy nie na tym to polega, aby wzajemnie żyć na tym świecie wspierając się? Przytoczę słowa Terencjusza 'Człowiekiem jestem, nic co ludzkie nie jest mi obce' ... Czy te słowa nadal są dla nas czymś znaczącym? Nie sądzę. Jeśli myślicie,że się mylę to przytoczę kilka przykładów...

............................

1. Jesteśmy w trakcie zimy. Często przechodzimy obok osób bezdomnych, zmarzniętych. Widzimy ich ból, wiemy, że cierpią, ale nie mają, co z sobą zrobić. Dlaczego tak mało osób wpadnie na pomysł kupić im chociażby ciepły napój? Przecież dla nas to niewiele... A dla nich szansa na dalsze funkcjonowanie... Wyobraźcie sobie uśmiech jakim obdarzyłby was człowiek, któremu pomoglibyście właśnie w ten sposób.




2. Okrucieństwa wobec zwierząt. Przecież to jest karygodne. Dlaczego zwierzęta traktujemy aż tak źle?
One też czują. W ich oczach widać wszystkie uczucia. Bite, zamykane w schroniskach, wygłodzone... Czy to tak wiele kupić karmę i pójść do najbliższego schroniska? Lub może poświęcić chwilkę i pobawić się z niektórymi zwierzakami? To sprawia im tak wiele radości... my również pozujemy satysfakcję, dając cząstę siebie zwierzakom.




To są tylko akurat dwa przykłady, a jest ich mnóstwo. Czego ludziom brak? Moim zdaniem zdecydowanie empatii. Zmieńmy coś na tym świecie. Udowodnijmy, że człowiek nie jest zły. Mówi się, że świat jest dobry, tylko ludzie są źli. Obalmy ten mit. Bo jak na razie to zamieniamy go w fakt...

..........................

Dla przybliżenia, poszperałam w necie co nieco o ludziach, do czego są zdolni.





Człowiek dąży do zagłady świata. Po trupach... 
Zacznijmy myśleć za ludzi, bo na niektórych brak słów...

Dlaczego to znalazło się w psychologicznym blogu? Po to, żebyście mogli poczuć swoją psychikę. 
Zagłębiamy się w rzeczy typu: OOBE, duchy, teleportacja... a nie znamy rzeczywistości.

Co Wy sądzicie na ten temat?



.........................................................................................................................................................


                                                                                                             KIKA.

22 komentarze:

  1. Jeju, straszne zdjęcia :c Poruszyłaś mnie!

    vickys-life1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie lubię psów.
    Ale mi tak smutno jak widzę jak te pieski cierpią :(
    http://margarett-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. za takie traktowanie zwierząt powinny być gorsze kary, niż za przemoc na udziach. Zwierzęta sa cakowicie bezbronne!! Ja dla swojego pieska zrobię wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  4. jeju, to jest takie smutne;( poruszające zdjęcia...
    masz świetnego bloga, piszesz na prawde świetne posty;* będe zaglądać;)

    buziaki i zapraszamy:
    http://todreamaboutsomething.blogspot.com/
    a może obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda słów ... Ja słyszałam o przypadku jak mężczyzna adoptował koty po to by je jak później się dowiedziano maltretować :C KARYGODNE :<
    slodkieslodkieczary.blogspot.com
    https://www.facebook.com/pages/S%C5%82odkies%C5%82odkieczary/508516302558214?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż sciska mnie w gardle...
    Obserwuję.
    stella191.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. człowiek to najgorsze stworzenie, że może być do takiego czegoś zdolny. oczywiście nie wszyscy.
    obserwuję. liczę na rewanż. dopiero zaczynam

    http://vici-vicia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Te zdjęcia są tragiczne ale właśnie one ukazują prawdę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Tobą, wszystko to jest okropne.

    nancy-naancy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz całkowitą rację. Uważamy się za najwspanialsze istoty na świecie, a w rzeczywistości już zwierzęta są bardziej empatyczne od nas. Choć nie generalizujmy i nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka.

    http://waysaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie możemy zmieniać innych ludzi, ale możemy zmieniać siebie samych. Dobro niesie ze sobą dobro, a zło niesie zło, to od nas zależy czego będzie więcej.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny blog…. Zobacz nasz :
    http://aniakarina6326.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ci co ich zabili należy im się to samo!
    +zapraszam do mnie
    http://jessica1209240.blogspot.com/
    +zapraszam na kanał na yt
    http://www.youtube.com/channel/UCuinbutRUzcRYtCsQcdUp4A
    Jeśli zasubskrybujesz, ja zaobserwuje twojego bloga <3
    obserwacja za obserwacje? <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, jak się wzruszyłam. Masz rację trzeba szanować innych i im pomagać jak widzę,że ktoś maltretuje psy to mi sie płakać chcę!
    http://jagodzianka2002.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Matko to ze zwierzętami jest po prostu straszne. Ludzie na prawdę powinni zacząć myśleć.
    Blog wydaje się ciekawy, inny niż reszta więc będę tu częściej zaglądać.
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne tematy poruszyłaś! I zgadzam się z Tobą 100%.. nie wiem skąd w ludziach tyle okrucieństwa, czy to wobec drugiego człowieka, czy zwierzęta. Ja bym tak nie potrafiła, nie miałabym serca..

    http://pidipii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Poruszyłaś bardzo interesujący temat sama nie wiem z kąd w ludziach tyle okrucieństwa i to ie tylko do drugiego człowieka lecz i do zwierząt
    ZAPRASZAM DO MNIE
    http://cukki-cukkii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ludzie nie powinni się wyżywać na zwierzętach.

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. piękny wystrój bloga :*
    zapraszam do mnie
    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mądry post. szkoda że nie wspomniałąś, o tym, że człowiek zabija człowieka. Cudowny blog, pierwszy raz widzę bloga o psychologi. bardzo isę z tego cieszę, ponieważ się nią interesuję.
    Oczywiście obserwuję i może też zaobserwujesz? jaiswiatus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Mądrę. Ale cóż, taka prawda... niestety :(

    Dziękuję za komentarz na http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/ <3

    OdpowiedzUsuń